20 Şubat 2012 Pazartesi

Model Thinking

Stanford Universitesinden güzel bir uygulama : Online Dersler …

Tesadüfen haberdar olduğum bu uygulama çok hoşuma gitti. Online derslere aşinaydım ama yabancı – büyük üniversitelerin bu işi nasıl yürüttükleri ve eğer yabancı bir üniversitenin uzaktan eğitim programına kaydolursam üstesinden gelebilir miyim sorusu hep aklımdaydı. Tabi sırf kendimi denemek için bir üniversiteye kaydolmayacağıma göre bu soru arka planda bir yerlerde beklemedeydi. Ta ki Stanford Universitesinin belli derslerini ücretsiz olarak 2012 Bahar döneminde yayına açacağını öğrenene kadar. Yaklaşık 1 ay önce kaydoldum, dersler ise bu hafta başladı. Ben ”Model Thinking” (Altta da linkini verdim) dersiyle birlikte ilgimi çeken birkaç derse daha kaydoldum, ama en çok genele hitap edecek ders bu olduğu için bunun linkini veriyorum. Zaten diğer dersler henüz açılmadı. İngilizceniz iyiyse ( diliniz çok iyi olmasada olur aslında zira derslerin altyazılarını da eklemişler, dersler global olduğu ve ana dili İngilizce olmayan öğrencilerin çoğunlukta olması sebebiyle) denemenizi tavsiye ederim, hele de farklı bakış açıları, farklı düşünce sistemleri ilginizi çekiyorsa kaçırmayın. Bu ders hayatınızı değiştirmeyecek ise de işe yarayacak gibi gözüküyor.

PS: Tam da dersleri başlatacak zamanı buldular, 2 haftadır ne kadar boş vaktim vardı. Zaten insanın programı dolunca daha da doluyor, boşken hiç bir şey çıkmıyor karşısına… Herhalde kapılar kapıları açtığı için…

** dersin linki : https://www.coursera.org/modelthinking/auth/welcome

Altta benim (başarısız açıklamalarımla) kaydolunca görülen sayfa:

Olması gerekirken resmi yüklemede sorun yaşadığım için merak edenleri buraya alalım :

http://cumbavlu.files.wordpress.com/2012/02/model_thinking_giris.png

:) :)) :)))

8 yorum:

  1. Bloğunu her açtığımda yeniliklerle karşılaşmak güzel. Gün geçtikçe sana göre şekillenen bir sayfan var artık, takipteyiz, ihmal etme buraları:)

    YanıtlaSil
  2. Bu süper birşeymiş, benim çok hoşuma gitti. linke tıkladım ve üye oldum. Ancak bişey sorucam verdiğin link model thinking dersine ait sanırım. Öbür derslerin linkine aynı sitenin neresinden ulaşabiliyoruz? Bideee derslerin zamanı nasıl öğreneceğim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Z.B.S'ciğim http://www.cs101-class.org/ linkine girersen (ki bu da benim kaydolduğum derslerden biri -bilgisayara giriş dersi- ) altta açık olan, kaydolabileceğin diğer dersleri göreceksin. Üzerinde yeşil tik olan 2 ders yayına başlamış olan dersler. Sen bu derslere kaydolunca mail adresine ilgili duyurular geliyor zaten.

      Sil
    2. teşekkür ederim sevgili sungin :)

      Sil
  3. İlk üç videoyu izlemiştim. Geri kalanlar müsait bir vakti beklemedeler. Anlatılanlar -izlediğim kadarıyla- zaten otomatik olarak düşünüp yaptığımız şeyler. Umarım ileride daha ilginç bilgiler vermeye de başlar karizmatik hocamız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası benim de henüz vaktim olmadı hatta senin kadar da izleyemedim ilk 2 tanesine baktım. Ama sen de farketmişsindir ilk 5 video giriş mahiyetinde zaten. Ben şimdilik hepsini bilgisayara indirdim, indirirken Syllabus - Mufredat bölümündeki dersten önce veya sonra okunması gereken dosyaları filan da indirdim, hatta ilk pdfyi okudum 32 sayfaydı galiba fakat ilk dersin pdf leri de giriş niteliğinde tabi ki. İlginç bir iki örnek vardı onun dışında "Why Model Thinking" i açıklıyordu. İleriki derslerin dosyalarını indirirken sanki daha profesyonellermiş gibi geldi. Bakalım, bakalım...

      Sil
  4. forumlarda Turk calisma grubu da var, tanismak ve bilgi paylasmak icin. Ama maalesef bazi arkadaslar orasini "eksi sozluk" zannetmisler, seviyesiz mesajlar var.

    YanıtlaSil
  5. Calisma grubu diyip `sosyalleselim` mantigina takilacagini dusundugum icin foruma daha dogrusu calisma grubu bolumune pek yolum dusmemisti zaten.
    Bu arada kurs bitti ve cok cok muhtesem olmasa da faydaliydi bence...

    YanıtlaSil