17 Şubat 2012 Cuma

Yeni Kitap


Tam olarak ne kadar zaman oldu bilmiyorum ama, kitap okuma faaliyetimin günlük hayatımı etkilediği, üstüne üstlük okuduklarımın bana kısa vadede yararlı olacak kitaplar olmadığını farkettiğimden beri kendime bir sınırlama getirmiştim. Okumam gereken kitaplar vardı, çok heyecanlı sürükleyici değillerdi, bazıları zor okunuyordu ama onlarsız, onlarda yazan bigilerden habersiz geçirdiğim her an zarar haneme yazılıyor gibi hissediyordum. Bahsettiğim sınırlama ise; o gerekli kitaplardan 1 tanesini bitirince okumak istediğim herhangi bir kitap için hak kazanacaktım. Bu kararı vermem belki o kitapları okumamı çok hızlandırmadı ama etkili oldu. Bu gün uzuuun bir aradan sonra sınırlamamın dışına çıkıp farklı bir kitabı elime almanın heyecanıyla başladım okumaya. 70 sayfa kadar da ilerledim ama yok yaa farklı kitap diye elime aldığım kitap sağ üstteki arkadaş olunca :(  hevesim kursağımda kaldı tabi. (Evet efendim, en azından bu kadarcık prensip sahibiyim, kitaplar tamamen bitmediği için farklı olarak elime aldığım kitap da en azından kısa vadede bana lazım olan bir kitap olmalıydı). Tabi ki böyle bir kitaba başlarken heyecanlanıp, gaza gelmem baştan hataydı belki ama benim de böyle garip bir huyum var işte. Kardeşimin İngilizce ders kitabı bile olsa yeni bir kitabı ilk elime aldığımda bir heyecan yaşıyorum, sanki o sayfaların arasında en beklemediğim yerde en ilginç şeyle karşılaşacakmışım gibi…

Neyse şikayet etmenin yararı yok, C# için bu kitabı okuyacağım, kitap güzel ve açık bir anlatıma sahip. Deitel kardeşlerin programlama kitaplarındaki tekniğe benziyor anlatım şekli (O kitaplar kalitesinde, kolaylığında ve açıklığında Türkçe kitaplar da olsa…). Ama tabi şimdiden kitap hakkında yorum yapmam doğru olmaz, tamamı 912 sayfa ben 70′lerdeyim daha…

Bu arada, ilk olarak okumam gerektiğini düşündüğüm kitap listemin son kitabını yarılamış bulunmaktayım. Çoktandır aklımda olan kitaplar bekleyin beni …

Sonradan düzelteme, yanlış bir bilgilendirme yapmış olmayayım, tabi ki bilgisayar kitapları özellikle programlama kitapları satır satır okunmuyor, bildiğim yerleri atlayarak veya öncelikle lazım olan aşamalara ileri-geri sararak ilerliyorum haliyle. Ancak internetteki kaynaklar her zaman için daha kolay geliyor bana. En azından kodlarda copy-paste şansım oluyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder